בהרצאה נצפה במספר סצינות מתוך שני סרטים קצרים שביימו נשים דתיות, בוגרות בית הספר לקולנוע "מעלה" בירושלים. דרך סצינות מתוך הסרט "הרי את" (פזית ליכטמן-אפשטיין, 2007), נבדוק את עמדתה של הבימאית כלפי תפקיד האישה המגורשת במעמד הגט, ודרך סצינות מתוך הסרט "הבת של הקברן" (שירה גבאי, 2015), נבחן את התעקשותה של בחורה דתית להתפרנס ולעבוד במקצוע לא שגרתי לבחורה בכלל ולדתית בפרט. דרך עיני הבימאית היוצרת נבחן את עמדתה של ההלכה בנושא ואת יחס החברה לשינוי אותו מבקשת הבחורה לחולל. שני הסרטים מתעמתים עם מקומה המסורתי של האישה בתוך העולם המודרני בו היא חיה אך מדגישים כי למרות רצונה בהגדרת מקום חדש, היא עושה זאת מבלי "לשבור את הכלים".