תקציר: הדמויות הנשיות באפוסים האוגריתיים בולטות בעיצובן המיוחד, ותפקידן הייחודי כמניעות את העלילה. ההרצאה עוסקת בארבע דמויות בשלושת האפוסים, הממלאות תפקיד מהותי בעלילות: פע`ת וענת בעלילת אקהת, חרי בעלילת כרת ואת`רת וענת בעלילות בעל וטקסטים נוספים. כדי להשלים את התמונה ולהבין את תפקידן (העלילתי, אך גם האפי-חינוכי, או הדידקטי-חכמתי) עלינו לבחון דמויות אלו מנקודת מבט מגדרית: אילו סמלים מגדריים או תכונות מגדריות קשורים בהן? האם דמויות אלו ממלאות את תפקידן החברתי המצופה מהן בהתאם לייחוסן ומעמדן, או האם הן חורגות ממנו? האם יש להבדיל בהערכת התנהגות הדמויות האנושיות חרי ופע`ת, ובין הדמויות האלוהיות את`רת וענת? התשובה לשאלות אלו טמונה בבחינת כל ארבע הדמויות הנשיות לפי נורמות מגדריות שוות, ובהתחשבות במעמדן וייחוסן, בתפקידן במסגרת הסיפור, ביחסו של המספר אליהן, ותוך השוואה לדמויות מקבילות מן הספרות המקראית והבתר מקראית (עד כמה שהדיון יאפשר). בחינת ארבע הדמויות הללו מביאה למסקנה ראשונה בדבר הבדל בתפיסת והערכת הדמויות הנשיות האנושיות והאלוהיות. פע`ת מייצגת את הבת הנאמנה, חרי היא כמעין `אשת חיל`, ענת פרועה ופורצת את גבולות המגדר הנשי, ואת`רת כמו חרי מייצגת ביתיות, אך היא עלולה להיות גם דמות מפתה. אף על פי כן, נראה שלא ניתן להגדיר אף אחת מדמויות אלו כ`טיפוס`. לכל אחת מהן גוונים רבים. לאור הבחינה וההערכה המגדרית של דמויות נשיות אלו ניתן להרהר בשאלה האם הבדלים אלו נגזרים מן ההבדל שבין אפוס על אלים ובני אדם לבין אפוס מיתי טהור. שאל זו כמובן צריכה להיבחן בתוך הקורפוס האוגריתי, אך בהמשך גם בהשוואה לדמויות אנושיות ואלוהיות בקורפוסים אחרים (אפיים ושאינם אפיים) ובהשוואה לדמויות דומות בספרות המקראית והבתר מקראית.