המדפיסים המציאו את המתכון של הזוהר שבמהדורות המודפסות, למעשה חמשה כרכים, תיקוני זוהר, הזוהר על התורה בשלשה כרכים, וזוהר חדש. הנוסח, הסדר והזהות של החיבורים הזוהריים שונים במידה ניכרת בכתבי היד. עדיין לא נחקר היחס בין המהדורות הראשונות של הזוהר על התורה שנדפסו בקרימונה ובמנטובה בין השנים שי"ח עד ש"כ והמחקר טרם חקר את יחסן של כל אחת ממהדורות הדפוס לכתבי היד. מחקר מסוג זה ישפוך אור חדש על האופי של העריכות השונות של החיבורים הזוהרים בתקופות שונות בחיי הזוהר בתולדות מסירתו. יותר חשוב אפוא מה נדחה על ידי המדפסים הראשונים ומה נכלל מאוחר יותר בכרכים המאוחרים כדי להשלים מפעל כולל של הזוהר בדפוס. בשאלוניקי בשנת שנ"ז נדפס כרך נוסף של ה"זוהר" שהשלים את החסר במהדורות הראשונות. ההדפסות החוזרות של אסופה זו של חיבורים נושאות את השם "זוהר חדש" במקום השם "זוהר". בהרצאה שלי אעמוד על החשיבות של הכרך הזה, טיב העריכה של הטקסטים שבו והמודעות העצמית של המדפסים כמשלימים את המפעל הקודם של הדפסת הזוהר והגדרתם של "הזוהר".