מופעי הכתיבה מתקיימים ביצירתה של הסופרת רונית מטלון למן רומן הנעורים הראשון שלה "סיפור שמתחיל בלוויה של נחש". בהרצאה זאת אני מבקש להציג את אחד ממופעי הכתיבה, כפי שהוא בא לידי ביטוי ברומן "השפעה בלתי הוגנת" (2012) אותו היא כתבה כרומן אפיסטולרי בשיתוף עם אריאל הירשפלד. ברומן זה מטלון נוטלת את הז`אנר של הרומן האפיסטולרי מערערת עליו ובוחנת את גבולותיו. באמצעות הז`אנר האפיסטולרי, מטלון מציעה התבוננות רפלקטיבית בפעולת הכתיבה ובמשמעותה של פעולה זאת. התבוננות זו בפעולת הכתיבה מאפשרת לסמן את הזיקה בין בת דמותה של מטלון ברומן זה עם אביה, ובתוך כך לחשוף את זהותה המורכבת של הכותבת הן כילידית והן כבת מהגרים. ההתבוננות בפעולת הכתיבה מתממשת ברומן זה גם במסגרת ההתכתבות בין כותבי רומן זה: לורי (רונית מטלון) לבין נתנאל (אריאל הירשפלד). במסגרת התכתבות זאת עולות סוגיות הקשורות בפעולת הכתיבה ובמציאת דרך הכתיבה ובתוך כך עולות גם שאלות בדבר האמת והשקר הקשורות בפעולת הכתיבה.
הדיון במופע הכתיבה ברומן זה יתקיים בהקשר לדיון הארכיטקטוני המתקיים ביצירתה של מטלון, שכן הכתיבה היא הפעולה הארכיטקטונית הנחשפת ביצירתה. באמצעות חשיפת ארכיטקטורה זאת תבקש מטלון לסמן את הסטרוקטורות החברתיות, לפרק אותן ולהציע כאלה שמאפשרות את תנועת התשוקה ביצירתה וכל זאת תוך בחינתה של פעולת הכתיבה.