בחיבורי מסע ממאות אלה ניתן לזהות בליל של קולות האורגים יחד את האריג הטקסטואלי או כפי שבאחטין מתאר זאת, הרב-קוליות הקרנבלית שמנתבת את צורת הפרשנות של הנמען ליצירה קולות אלה הם קולותיהם של הנוסע, המחבר והמספר. קול הנוסע מתאר את "היציאה החוצה" מהעולם המוכר אל חוויות ועולמות חדשים לבני הקהילה המספרת. קול זה מלווה את הנמען במהלך כל פגישתו עם סיפור המסע. ניעותו של קול הנוסע היא גורם המאיר לנמען את גבולות זהותו ושייכותו, ועם זאת הוא פורם ומעצב מחדש את התוכן הרעיוני בחיבור. קול המספר הוא דמות בדיונית ספרותית המשמשת מרכיב אמנותי פנימי של היצירה כמו הדמויות האחרות, העלילה והרעיונות המשובצים בה. המספר הוא הבונה ומעצב עבור הנמען את האשנב לעולם האמנותי הגלום בחיבור. קול המחבר היא דמות הנמצאת בעולם הממשי החיצוני למסע, שמאחה את המידע לחיבור אורגני אחד וכך יוצרת את היצירה הספרותית. למרות הריחוק הטכני בין המחבר ליצירה, אישיותו משפיעה על התכנים ועל הרעיונות המקבלים בה במה. לפיכך עמדת הדוברים בחיבורי המסע הנחקרים כאן מבטאת את המציאות הנשקפת מבעד לעיני הנוסע, אך בה בעת מפורשת על פי תפיסת עולמם ומטרותיהם של הדוברים האחרים.